mojeID
PROFIL ZAUFANY i mojeID w naszym Banku
Z przyjemnością informujemy, że mojeID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w naszym Banku. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Z usług mogą skorzystać klienci indywidualni, którzy są użytkownikami bankowości internetowej eBSR. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu.
PROFIL ZAUFANY działa jak odręczny podpis. Dzięki niemu można wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów (np. wnieść podanie, odwołanie, skargę).
- Profil jest ważny przez 3 lata
- Podpis potwierdzony Profilem zaufanym wywołuje skutki prawne, jeżeli został utworzony lub złożony w okresie ważności tego profilu.
- Można być posiadaczem tylko jednego Profilu zaufanego.
Dlaczego warto założyć Profil Zaufany?
- Wygoda – możliwość wyboru dogodnego momentu na wypełnienie wniosku do danego urzędu
- Oszczędność czasu – oszczędność czasu na wizytę w urzędzie, oczekiwanie w kolejce i dojazd
- Dostęp – do różnych placówek administracji publicznej - możliwość załatwienia różnych spraw w urzędach działających w okolicy i w całej Polsce
Informacje na temat Profilu Zaufanego można sprawdzić tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany
USŁUGA mojeID pozwala dodatkowo potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych, u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych. Umożliwia realizację drogą elektroniczną wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty.
Korzystanie z mojeID jest wygodne, bezpieczne i proste w obsłudze.
Usługę można realizować wszędzie tam, gdzie jest dostęp do internetu (zaleca się wykorzystywanie tylko zabezpieczonych, zaufanych sieci), na dowolnym urządzeniu, w dogodnym miejscu i czasie.
Informacje o usłudze mojeID można sprawdzić tutaj: https://www.mojeid.pl/
Jak założyć profil zaufany - mojeID
- Wejdź na stronę Profilu Zaufanego i wybierz przycisk "Zarejestruj się"https://pz.gov.pl/pz/index
- Jak chcesz uzyskać Profil Zaufany
- Pojawi się ekran z kafelkami banków - wybierz kafelek dla Banków Spółdzielczych, tj. „SGB Banki Spółdzielcze/Grupa BPS Banki Spółdzielcze”
Na ekranie pojawi się wyszukiwarka Banków Spółdzielczych:
a) przy użyciu pola „Nazwa banku” (po prawej stronie ekranu) wyszukaj Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie lub wybierz z listy,
b) następnie wybierz przycisk "Zarejestruj się"- Zostaniesz przekierowany na stronę logowania do systemu bankowości internetowej eBSR.
a) Zaloguj się do systemu bankowości internetowej eBSR tak jak normalnie to robisz jeżeli np. chcesz zlecić przelew,
b) Pojawi się ekran „Udzielenie zgody”,
c) Sprawdź poprawność wyświetlonych danych,
w przypadku braku adresu e-mail można go uzupełnić logując się do bankowości internetowej eBSR wybierając kafelek „Mój profil“ następnie „Dane“ i „Adres e-mail“ ( W tym przypadku możliwe będzie założenie Profilu Zaufanego następnego dnia roboczego) lub w każdej placówce Banku (wtedy dane aktualizują się natychmiast).
d) Wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę,
e) Pojawi się ekran „Podpis zgody”,
f) Zatwierdź aplikacją mobilną TuBSR lub kodem SMS w zależności od wybranej formy autoryzacji. - Zostaniesz przekierowany na stronę PZ („Rejestracja w Profilu Zaufanym”).
Dodaj „Nazwę użytkownika”, zaakceptuj regulamin i wybierz przycisk „Zarejestruj się” Ponownie zostaniesz przeniesiony na stronę logowania systemu bankowości internetowej eBSR.
a) Ponownie zaloguj się do systemu bankowości internetowej eBSR,
b) Pojawi się ekran „Udzielenie zgody” (z numerem dokumentu z Profilu Zaufanego),
c) Sprawdź poprawność wyświetlonych danych,
d) Następnie wybierz przycisk akceptujący/ zatwierdzający zgodę,
e) Pojawi się ekran „Podpis zgody”,
f) Zatwierdź aplikacją mobilną TuBSR lub kodem SMS w zależności od wybranej formy autoryzacji.Ponownie zostaniesz przekierowany na stronę Profilu Zaufanego („Profil zaufany Użytkownika”).
W prawym górnym rogu powinno pojawić się imię i nazwisko zalogowanego użytkownika.
mojeID w pytaniach i odpowiedziach
- Co to jest mojeID?
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
- Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
- Jaką mam korzyść z używania mojeID?
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów. Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
- Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
- Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.