Komunikat Banku dla Klientów
obowiązuje od dnia 03.10.2025 r.
W Komunikacie używamy zwrotów typu „Ty”, „my”:
1) jeśli piszemy w formie „Ty” (Twoje, Ciebie, Ci, itp.) - mamy na myśli Ciebie, jako naszego klienta, Posiadacza rachunku. Stosujemy taką zasadę również wtedy, gdy używamy takich zwrotów jak np. „możesz”, „korzystasz”, „zgłaszasz”;
2) jeśli piszemy w formie „my” lub „Bank” – mamy na myśli Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie. Stosujemy taką zasadę również wtedy, gdy używamy takich zwrotów jak np. „nas”, „naszych”, „prowadzimy”, „realizujemy”.
TERMINY ROZLICZEŃ
1. Dyspozycje przelewu na rachunek prowadzony przez nas oraz dyspozycje przelewu na rachunek w innym banku krajowym lub zagranicznym możesz zlecić w naszych placówkach od poniedziałku do piątku w godzinach pracy placówek oraz w bankowości elektronicznej 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
2. Realizujemy Twoje bezgotówkowe dyspozycje rozliczeniowe w obrocie krajowym zlecone w naszych placówkach lub w systemie bankowości elektronicznej w terminach określonych w Tabeli „Godziny graniczne realizacji przelewów krajowych w PLN”.
3. Realizujemy Twoje bezgotówkowe dyspozycje rozliczeniowe w obrocie dewizowym zlecone w naszych placówkach lub w systemie bankowości elektronicznej w terminach określonych w Tabeli „Godziny graniczne realizacji przelewów zagranicznych lub przelewów krajowych w walutach obcych”.
4. Polecenia przelewów wewnętrznych oraz polecenia przelewów otrzymane z innych banków krajowych udostępniamy natychmiast po uznaniu rachunku Banku kwotami tych przelewów. Uznajemy Twoje rachunki z datą waluty tego dnia roboczego, w którym został uznany rachunek Banku, jeżeli po stronie Banku nie następuje przeliczenie waluty albo następuje przeliczenie waluty między euro a walutą państwa członkowskiego lub między dwiema walutami państw członkowskich.
5. Przekazy otrzymane z banków zagranicznych udostępniamy natychmiast po uznaniu rachunku Banku kwotami tych przekazów. Uznajemy Twoje rachunki z datą waluty tego dnia roboczego, w którym został uznany rachunek Banku, jeżeli po stronie Banku nie następuje przeliczenie waluty lub następuje przeliczenie waluty między euro a walutą państwa członkowskiego lub między dwiema walutami państw członkowskich. Jeżeli przekaz wymaga dodatkowej korespondencji wyjaśniającej – za dzień wpływu przyjmujemy datę otrzymania przez nas kompletnych danych.
6. Wpłaty gotówki na rachunki prowadzone w Banku dokonane w naszych placówkach udostępniamy na rachunkach niezwłocznie po dokonaniu wpłaty.
7. Wypłaty gotówki z rachunków dokonane w naszych placówkach księgujemy na Twoim rachunku w chwili dokonania wypłaty.
GODZINY GRANICZNE REALIZACJI PRZELEWÓW KRAJOWYCH W PLN
L.p. | Rodzaj przelewu | Placówka Banku | System bankowości elektronicznej |
1. | Przelew wewnętrzny: | w godzinach pracy placówki | 18:00 |
2. | Przelew międzybankowy wychodzący: |
|
|
2.1 | w systemie ELIXIR | 13:30 | 13:30 |
2.2 | w systemie SORBNET | 13:30 | 13:30 |
2.3 | przelew natychmiastowy w systemie EXPRESS ELIXIR | - | 24 h/7dni |
2.4 | przelew na telefon BLIK | - | 24 h/7dni |
3. | Przelew przychodzący: |
|
|
|
| I sesja do godziny 12:00 | |
3.1 | w systemie ELIXIR | II sesja do godziny 15:30 | |
|
| III sesja do godziny 18:00 | |
3.2 | w systemie SORBNET | 16:00 | |
3.3 | w systemie EXPRESS ELIXIR | 24h/7 dni | |
3.4 | w systemie BLIK | 24h/7 dni |
1. Przelewy, które zlecisz w godzinach granicznych w dni robocze Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku
i przekażemy na rachunek odbiorcy w bieżącym dniu roboczym.
2. Przelewy, które zlecisz w dni robocze Banku po godzinach granicznych, ale przed godziną 18:00 zaksięgujemy na Twoim rachunku w bieżącym dniu roboczym i przekażemy na rachunek odbiorcy w najbliższym dniu roboczym.
3. Przelewy, które zlecisz po godzinie 18:00 oraz w dni nie będące dniami roboczymi Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku i przekażemy na rachunek odbiorcy w najbliższym dniu roboczym.
4. Przelewy natychmiastowe zlecane przez Ciebie w systemie EXPRESS ELIXIR oraz przelewy na telefon BLIK na rachunki bankowe prowadzone w innych bankach krajowych przekazujemy do banku odbiorcy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
5. W przypadku przelewów zlecanych w systemie bankowości elektronicznej eBSR obciążenie/uznanie rachunku następuje w czasie rzeczywistym. Jednak przelewy zlecone po godzinie 18:00 w dni robocze Banku oraz w dni nie będące dniami roboczymi Banku zaksięgujemy na rachunku z datą najbliższego dnia roboczego.
GODZINY GRANICZNE REALIZACJI PRZELEWÓW ZAGRANICZNYCH LUB PRZELEWÓW KRAJOWYCH W WALUCIE OBCEJ
L.p. | Rodzaj przelewu | Placówka Banku | System bankowości elektronicznej | Data waluty |
1. | Przelew wewnętrzny: | w godzinach pracy placówki | 18:00 | D |
2. | Przelew wychodzący: |
|
|
|
2.1 | Przelew w trybie standardowym: |
|
|
|
2.1.1 | Polecenie przelewu SEPA/ | 15:00 | 15:00 | D+1 |
2.1.2 | Polecenie przelewu w pozostałych walutach | 15:00 | 15:00 | D+2 |
2.2 | Przelew w trybie pilnym | 11:30 | - | D |
3. | Przelew przychodzący: | 18:00 | D | |
D - bieżący dzień roboczy | ||||
D+1 - następny dzień roboczy, przypadający po dacie złożenia dyspozycji | ||||
D+2 - drugi dzień roboczy, przypadający po dacie złożenia dyspozycji |
1. Przelewy, które zlecisz w godzinach granicznych w dni robocze Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku
w dniu złożenia przelewu i przekażemy na rachunek odbiorcy z datą waluty ustaloną dla przelewu złożonego
w bieżącym dniu roboczym.
2. Przelewy, które zlecisz w dni robocze Banku po godzinach granicznych, ale przed godziną 18:00 zaksięgujemy na Twoim rachunku w dniu złożenia przelewu i przekażemy na rachunek odbiorcy z datą waluty ustaloną jak dla przelewu złożonego w następnym dniu roboczym.
3. Przelewy, które zlecisz po godzinie 18:00 oraz w dni nie będące dniami roboczymi Banku zaksięgujemy na Twoim rachunku w następnym dniu roboczym i przekażemy na rachunek odbiorcy z datą waluty ustaloną jak dla przelewu złożonego w następnym dniu roboczym.
ROZLICZENIA ZLECEŃ PŁATNICZYCH ZA POŚREDNICTWEM SYSTEMU PRZELEWÓW NATYCHMIASTOWYCH EXPRESS ELIXIR
1. Jeśli korzystasz z bankowości elektronicznej eBSR oraz aplikacji mobilnej TuBSR, umożliwiamy Ci realizację zleceń płatniczych za pośrednictwem systemu przelewów natychmiastowych EXPRESS ELIXIR. Dzięki usłudze środki przekazywane są na rachunki w innych bankach krajowych w ciągu zaledwie kilku sekund przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa przeprowadzanej transakcji.
2. Opłaty za realizację zlecenia płatniczego w systemie EXPRESS ELIXIR wynoszą:
- Klient Indywidualny – 5,00 zł
- Klient Instytucjonalny i Rolnik – 10,00 zł
3. Maksymalne limity jednorazowe i dzienne transakcji wykonywanych w systemie EXPRESS ELIXIR wynoszą:
- Klient Indywidulany - 5 000,00 zł
- Klient Instytucjonalny i Rolnik – 15 000,00 zł
4. Domyślna wysokość limitu dla przelewów natychmiastowych EXPRESS ELIXIR wynosi 500,00 złotych.
5. Możesz samodzielnie zmieniać limity po zalogowaniu do bankowości elektronicznej eBSR (nie można tego zrobić w aplikacji mobilnej). Ustalony przez Ciebie limit nie może być wyższy od maksymalnych limitów jednorazowych i dziennych określonych w pkt. 3.
6. Za pośrednictwem systemu EXPRESS ELIXIR nie mogą być realizowane płatności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne.
7. Polecenia przelewów natychmiastowych w systemie EXPRESS ELIXIR realizowane są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
ROZLICZENIA ZLECEŃ PŁATNICZYCH ZA POŚREDNICTWEM SYSTEMU SORBNET
1. Umożliwiamy Ci realizację zleceń płatniczych za pośrednictwem systemu SORBNET.
2. Za pośrednictwem tego systemu realizowane są głównie zlecenia płatnicze na kwoty 1 000 000,00 zł i wyższe, a także zlecenia na kwoty niższe, jeżeli uznasz je za wyjątkowo pilne.
3. Opłaty za realizację zlecenia płatniczego w systemie SORBNET wynoszą:
- na kwotę 1 000 000,00 zł i wyższą - 20,00 zł
- na kwotę poniżej 1 000 000,00 zł - 40,00 zł
4. Za pośrednictwem systemu SORBNET nie mogą być realizowane:
- płatności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne
- płatności na rzecz organów podatkowych
- płatności dokonywane na podstawie czeków i innych obciążeniowych zleceń płatniczych
- płatności z tytułu wpłaty do kasy na obcy bank
5. Przelewy w systemie SORBNET realizujemy w następujących terminach:
- złożone w dni robocze do godziny 13:30 przekazujemy do banku odbiorcy w bieżącym dniu roboczym
- złożone w dni robocze po godzinie 13:30 przekazujemy do banku odbiorcy w następnym dniu roboczym
6. Przelewy w systemie SORBNET wysyłane są tylko do banków uczestniczących w rozliczeniach zleceń klientowskich poprzez SORBNET.
7. Zlecenia płatnicze na kwoty 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych) i wyższe należy nam zgłaszać co najmniej w dniu poprzedzającym realizację zlecenia.
RACHUNKI I ROZLICZENIA W WALUTACH WYMIENIALNYCH
1. Prowadzimy walutowe rachunki rozliczeniowe oraz walutowe rachunki oszczędnościowe w następujących walutach wymienialnych:
1) dolary amerykańskie (USD)
2) franki szwajcarskie (CHF)
3) funty angielskie (GBP)
4) waluta europejska (EUR)
Minimalne saldo – 5,00 EURO lub równowartość w innej walucie
2. Prowadzimy rachunki lokat terminowych i terminowych lokat oszczędnościowych w następujących walutach wymienialnych:
1) dolary amerykańskie (USD)
2) funty angielskie (GBP)
3) waluta europejska (EUR)
Minimalny wkład – 100,00 EURO lub równowartość w innej walucie
3. Wypłaty gotówkowe w walutach wymienialnych powyżej kwoty 2 500,00 EURO lub równowartości w innej walucie, wymagają Twojego wcześniejszego zgłoszenia (awizowania). Zgłaszasz nam to z wyprzedzeniem, co najmniej na cztery dni robocze przed planowaną wypłatą, w Oddziale prowadzącym Twój rachunek.
4. Rozliczenia bezgotówkowe przeprowadzane są w walutach obcych wymienionych w naszej Tabeli kursów.
5. Rozliczenia gotówkowe przeprowadzane są w następujących walutach obcych:
1) dolar amerykański (USD)
2) frank szwajcarski (CHF)
3) funt brytyjski (GBP)
4) euro (EUR)
6. Minimalna kwota przekazów zagranicznych oraz transakcji kupna/sprzedaży dewiz, od której negocjujemy kurs wynosi 20 000,00 zł lub równowartość w innej walucie.
KWOTY WYPŁAT GOTÓWKOWYCH W PLN Z RACHUNKU KLIENTA WYMAGAJĄCE AWIZOWANIA
W celu zapewnienia naszym klientom szybkiej i sprawnej obsługi kasowej, wypłaty z rachunku bankowego powyżej kwoty 20 000,00 złotych wymagają wcześniejszego zgłaszania (awizowania). Zgłaszasz nam to z wyprzedzeniem, co najmniej na 1 dzień roboczy przed planowaną wypłatą, do godziny 8:30 w placówce Banku prowadzącej Twój rachunek.
MINIMALNE KWOTY WPŁAT NA RACHUNKI LOKAT TERMINOWYCH I TERMINOWYCH LOKAT OSZCZĘDNOŚCIOWYCH ORAZ MINIMALNE SALDO NA KSIĄŻECZCE OSZCZĘDNOŚCIOWEJ A’VISTA
1. Rachunki lokat terminowych i terminowych lokat oszczędnościowych zakładanych przez Internet „Lokat eBSR” - 1 000,00 zł
2. Rachunki terminowych lokat oszczędnościowych „Lokata Stabilna” - 1 000, 00 zł
3. Rachunki lokat terminowych i terminowych lokat oszczędnościowych „Lokata na lata” - 1 000,00 zł
4. Pozostałe rachunki lokat terminowych i terminowych lokat oszczędnościowych - 250,00 zł
5. Minimalne saldo na książeczce oszczędnościowej a’vista - 5,00 zł
WYPŁATY Z RACHUNKU OSÓB MAŁOLETNICH
Za czynności dokonywane w ramach zwykłego zarządu uważa się wypłaty, nieprzekraczające w okresach miesięcznych dwukrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ogłaszanego rozporządzeniem Rady Ministrów.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. (Dz.U. poz. 1362), w roku 2025 minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4 666,00 zł.
LIMITY DLA PŁATNOŚCI MOBILNYCH
1. Udostępniamy Ci aplikację mobilną TuBSR, która umożliwia wykonywanie przelewów krajowych, przelewów własnych oraz doładowań telefonu w granicach następujących maksymalnych limitów:
1) limit jednorazowej transakcji mobilnej - 5 000,00 zł
2) limit dzienny transakcji mobilnych – 10 000,00 zł
2. Możesz samodzielnie zmniejszyć powyższe limity po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej eBSR (nie można tego zrobić w aplikacji mobilnej).
LIMITY DLA PŁATNOŚCI BLIK
1. Jeśli jesteś posiadaczem rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego i korzystasz z aplikacji mobilnej TuBSR, umożliwiamy Ci realizację transakcji bezgotówkowych i gotówkowych za pośrednictwem systemu płatności mobilnych BLIK.
2. Maksymalne dzienne limity dla płatności mobilnych BLIK wynoszą:
1) limit gotówkowy – 1 000,00 zł
2) limit bezgotówkowy – 5 000,00 zł
3) limit internetowy – 5 000,00 zł (funkcjonuje w ramach limitu bezgotówkowego)
4) przelewy na telefon – 500,00 zł jednorazowo i 1 000,00 zł dziennie.
3. Domyślna wysokość powyższych limitów wynosi 100,00 złotych.
4. Możesz samodzielnie zmieniać limity po zalogowaniu do bankowości elektronicznej eBSR (nie można tego zrobić w aplikacji mobilnej). Ustalony przez Ciebie limit nie może być wyższy od maksymalnych limitów dla płatności mobilnych BLIK określonych w pkt. 2.
Komunikat Banku dla Klientówkomunikat-banku-dla-klientow-03-10-2025.pdf | 250.73kB | Pobierz |