Kalendarium – rys historyczny

2022

  • Wprowadzenie płatności BLIKIEM
  • Uruchomienie usługi płatności interntowych Paybynet
  • Otwarcie kantoru walutowego 

2021

  • Kontynuacja reorganizacji sieci placówek Banku
  • Uruchomienie usługi: przelewy natychmiastowe Express Elixir

2020

  • Rozwój aplikacji TuBSR i usług elektronicznych: obsługa wniosków 300+, 500+, moje ID, profil zaufany
  • Zmiana struktury placówek terenowych - likwidacja najmniej rentownych jednostek

2019

  • uzyskanie statusu banku samodzielnego, działającego poza zrzeszeniem banków spółdzielczych
  • przyłączenie Banku Spółdzielczego w Dębicy
  • wprowadzenie aplikacji TuBSR

2018

  • rozpoczęcie starań o uzyskanie statusu banku samodzielego

2017

  • Rozwiązanie umowy zrzeszenia z Bankiem Polskiej Spółdzielczości SA w Warszawie.
  • Do Zarządu BSR w Krakowie zostaje powołany pan Paweł Kulak.

2016

  • Uruchomienie Filii nr 5 w Krakowie

2015

  • Wprowadzenie kredytu Unia Biznes na inwestycje z perspektywy unijnej na lata 2014 - 2020 Bankowość mobilna

2014

  • Sieć Banku powiększyła się o cztery POK-i w Brzesku, Żabnie, Róży oraz Krakowie.
  • Wprowadzamy nowe kredyty: KONSOLIDAYCJNY, NOWY DACH (na wymianę pokryć dachowych z azbestu) oraz MIESZKANIE DLA MŁODYCH (w ramach programu rządowego)

2013

  • Wydajemy karty z funkcją zbliżeniową i własnym wizerunkiem.
  • Wprowadzenie nowych produktów - konto oszczędnościowe SKARBONKA, kredyt na budowę domów energooszczędnych.
  • Otwarcie drugiego w Tarnowie - Punktu Obsługi Klientów.

2012

  • Wprowadzenie nowych produktów - faktoringu, kredytu zabezpieczonego hipoteką na nieruchomości niemieszkalnej oraz lokaty SZYBKI ZYSK - z codzienną kapitalizacją odsetek.
  • Sieć palcówek Banku powiększyła się o POK w Bochni.

2011

  • Uruchomienie elektornicznej platformy obsługi klientów instytucjonalnych eBSR - BIZNES.
  • Zakup części nieruchomości przy ul. Dunajewskiego 6 w Krakowie.

2010

  • Wprowadzenie kart Visa Classic Debetowa oraz Visa Business Debetowa (zgodnych ze standardem EMV)
  • Wdrożenie usługi Identyfikacji Przychodzących Płatności Masowych dedykowaną firmom i instytucjom posiadającym masowych odbiorców swoich produktów i/lub usług.
  • W ofercie kredytowej pojawił się kredyt na zakup kolektorów słonecznych z dotacją NFOŚiGW.
  • Oferta depozytowa poszerzyła się o długoterminową lokatę CZYSTY ZYSK BIS oraz lokatę PROFIT ze stała stopą procentową.

2009

  • Otwieramy Filię nr 4 w podkrakowskim Zabierzowie.
  • Wprowadzamy nowe produkty depozytowe - lokaty: JUBILEUSZOWA i CZYSTY ZYSK oraz nowe typy kont SENIOR i STUDENT.
  • W ofercie kredytów pojawiają się kredyt mieszkaniowy, oparty o program rządowy RODZINA NA SWOIM, AGRO-INWEST - kredyt na inwestycje w rolnictwie oraz BEZPIECZNY EKSPRES - kredyt z wyposażony w pakiet ubezpieczeniowy.
  • W ramach komplementarnych usług oferujemy pośrednictwo ubezpieczeniowe we współpracy z Grupą Concordia SA oraz pośrednictwo w instalowaniu terminali kart płatniczych.

2008

  • Rozwiijamy elektroniczny kanał obsługi rachunków eBSR przez wprowadzenie opcji zakładania e-lokat oraz mozliwość definiowania stałych zleceń.
  • W ofercie pojawiają się nowe produkty depozytowe: lokaty WIBID oraz promocyjne lokaty EKSTRA, SUPER EKSTRA oraz kredyty UNIA BIZNES i UNIA SUPER BIZNES.
  • Poszerzenie sieci bankomatów o kolejnych 7 urządzeń.

2007

  • Przyłączamy Bank Spółdzielczy w Żabnie
  • Otwarcie Punktów Obsługi Klienta w Siedliskach - Bogusz i Tymowej
  • Rozpoczynamy współpracę z PZU SA, w ramach której w Odziałach i Filia Banku klienci mogą wznawiać i kupować polisy ubezpieczeniowe.
  • Nowe bankomaty pojawiają się w Pleśnej i Lipnicy Murowanej.

2006

  • Otwarcie Punktów Obsługi Klienta w Zalasowej, Tymbarku, Dobrej i Przebendowie
  • Reorganizujemy BSR; powstaje centrala i podległe jej jednostki operacyjne: oddział, filie i pok-i
  • W ofercie pojawią się: karta kredytowa Visa =ic oraz kredyty z ubezpieczeniem spłaty

2005

  • Otwarcie Punktu Obsługi Klienta w Skrzyszowie
  • Otwarcie Filii nr 3 w Krakowie
  • Wprowadzenie do oferty kredytu hipotecznego
  • Wprowadzenie usługi SMS BANKING
  • Poszerzenie sieci bankomatów. W nowe urządzenia zostało wyposażonych kolejnych 11 placówek BSR.

2004

  • Wprowadzenie bankowości internetowej (usługa eBSR)
  • Centralizacja systemu informatycznego Banku, dzięki któremu wszystkie rachunki zostały odmiejscowione.
  • Dystrybucję jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych
  • Przekazy pieniężne Western Union.

2003

  • „LIDER MAŁOPOLSKI 2003”
  • Uruchomienie POK w Michałowicach
  • Wprowadzenie karty Visa
  • Rozbudowa Bankofonu (24h systemu obsługi telefonicznej) o opcję realizowania przelewów.

2002

  • Przystąpienie do zrzeszenia Banku Polskiej Spółdzielczości SA w Warszawie, powstałego z połączenia 6 banków regionalnych, w tym GBPZ SA

2001

  • Otwarcie Oddziału BSR w Tarnowie oraz POK w Porąbce Uszewskiej
  • Wprowadzenie Visy Electron i Visy Business

2000

  • Zezwolenie NBP na prowadzenie przez BSR obsługi dewizowej (BSR był pierwszym bankiem spółdzielczym w Polsce, który taką zgodę otrzymał).
  • Powstanie POK-ów w: Racławicach, Przeginii, Słopnicach i Szczyrzycu

1999

  • Realizacja największej fuzji w sektorze bankowości spółdzielczej; przyłączenie 16 banków spółdzielczych z: Bolesławia, Brzostka, Gromnika, Iwkowej, Jerzmanowic, Kocmyrzowa, Michałowic, Nowego Wiśnicza, Pleśnej, Radłowa, Rzepiennika Strzyżewskiego, Sułkowic, Tymbarku, Wadowic Górnych, Wietrzychowic i Zakliczyna
  • Osiągnięcie progu kapitałowego 5 mln euro, który upoważnia bank do prowadzenia samodzielnej (poza zrzeszeniem) działalności. BSR był pierwszym polskim bankiem spółdzielczym, który tę wielkość funduszy własnych osiągnął.
  • Otwarcie Filii w Bochni
  • Zdobycie tytułu „Wyróżniający się Bank Spółdzielczy” w konkursie Miesięcznika Finansowego BANK

1998

  • Przyłączenie Banku Spółdzielczego w Czarnej
  • Otwarcie Filii na Kazimierzu w Krakowie
  • Zdobycie tytułu „Wyróżniający się Bank Spółdzielczy” miesięcznika Finansowego BANK

1997

  • Początek procesu konsolidacji. Przyłączenie banków spółdzielczych z: Wojnicza, Lubczy, Czchowa, Trzciany i Ryglic
  • Zdobycie tytułu „Wyróżniający się Bank Spółdzielczy” w konkursie Miesięcznika Finansowego BANK oraz II miejsca w rankingu „Najlepsze Banki Spółdzielcze” miesięcznika Home&Market

1996

  • Otwarcie Filii w Nowej Hucie

1995

  • Wprowadzenie home bankingu

1994

  • Przystąpienie do zrzeszenia Gospodarczego Banku Południowo-Zachodniego SA we Wrocławiu

1992

  • Wprowadzenie dwuzmianowego systemu obsługi klientów. BSR był jednym z nielicznych banków w Krakowie, które oferowały klientom tak długi czas obsługi.

1986

  • Początek procesu komputeryzacji Banku

1981

  • Zakup zrujnowanego „pałacyku Marfiewicza”, który po remoncie kapitalnym i wpisie do rejestru zabytków Krakowa stał się siedzibą centrali BSR

1979

  • Powstanie Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie, z inicjatywy środowiska krakowskich kupców i rzemieślników