< Wróć do strony Aktualności
13.08.2021
Uwaga na oszustów, którzy podają się za pracowników Banku
- przestępcy podszywają się pod dowolny numer telefonu, również infolinii Banku;
- osoba dzwoniąca przedstawia się jako pracownik Banku;
- rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą;
- oszust pod pretekstem usprawnienia komunikacji z Bankiem lub usunięcia wirusa, przekonuje klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta (np. Quicksupport od TeamViewer);
- osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;
Podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku!
Zasady bezpieczeństwa dla klienta:
- Pracownik Banku nigdy nie prosi o podanie przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
- Pracownik Banku nigdy nie prosi o podanie przez telefon hasła do bankowości internetowej lub trzy cyfrowego kodu CVV z karty.
- Pracownik Banku nigdy nie prosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, by poprawić dostępność usług bankowych. Wyjątkiem są bankowe aplikacje mobilne, ale informacja o nich jest dostępna na stronach internetowych Banku.
- Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
- Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z Bankiem.
Więcej informacji na temat bezpiecznego bankowania znajdziesz na stronie internetowej Banku w zakładce Bezpieczeństwo.