< Wróć do strony Aktualności

13.08.2021

Uwaga na oszustów, którzy podają się za pracowników Banku

  • przestępcy podszywają się pod dowolny numer telefonu, również infolinii Banku;
  • osoba dzwoniąca przedstawia się jako pracownik Banku;
  • rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez klienta lub dokonania transakcji kartą;
  • oszust pod pretekstem usprawnienia komunikacji z Bankiem lub usunięcia wirusa, przekonuje klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem klienta (np. Quicksupport od TeamViewer);
  • osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;

Podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie ww. aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku!

Zasady bezpieczeństwa dla klienta:

  • Pracownik Banku nigdy nie prosi o podanie przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty.
  • Pracownik Banku nigdy nie prosi o podanie przez telefon hasła do bankowości internetowej lub trzy cyfrowego kodu CVV z karty.
  • Pracownik Banku nigdy nie prosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, by poprawić dostępność usług bankowych. Wyjątkiem są bankowe aplikacje mobilne, ale informacja o nich jest dostępna na stronach internetowych Banku.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z Bankiem.

Więcej informacji na temat bezpiecznego bankowania znajdziesz na stronie internetowej Banku w zakładce Bezpieczeństwo.